top of page

Шрінкфляція або даунсайзинг: менше товару за ту ж саму ціну

Оновлено: 22 жовт. 2023 р.



Що таке шрінкфляці?


Шрінкфляція - це зниження виробником обʼєму чи кількості товару, при збереженні його початкової ціни. Наприклад, плитка шоколаду вагою в 100 грамів продавалась за 30 грн, а після шрінфляції плитка зменшилась на 90 грамів, але продовжує коштувати ті ж самі 30 грн. На перший погляд ціна не змінилась, адже в обох випадках та сама плитка шоколаду коштує 30 грн, проте якщо рахувати не плиткою, а грамами, то з початку ви платили 30 копійок за один грам шоколаду в плитці, а тепер платите 33 копійки за один грам.


Чому виникає шрінкфляція?


За своєю суттю, шрінкфляція є видом прихованої інфляції, тобто зростання цін на товари. Вартість сировини чи доставки продукції може зростати, що в свою чергу впливає на кінцеву вартість продукту. І, звісно, жоден бізнес не може бути збитковим, тому ціни на товари будуть зростати.


Проте, різкий ріст цін на певний товар може негативно вплинути на продажі, саме тому виробники намагаються приховати зростання цін, зменшуючи вагу чи обʼєм товару залишаючи звичну вартість для покупців.


Ми з вами різко реагуємо на підняття ціни товару, адже ціна - перше, на що ми звертаємо увагу. Проте, ми менш уважні, до ваги чи кількості товару. Саме тому, виробники скоріше вдаються до шрінкфляції, ніж до підвищення вартості товарів.


Шрінкфляція найбільш поширена серед виробників харчових продуктів. Помітити змінений розмір пакету молока складніше ніж інших, наприклад, непродовольчих товарів.


Зверніть увагу, що шрінкфляція не є обманом споживачів, адже вага чи обʼєм продукту вказані на упаковці. Тобто, передбачається, що ви самостійно можете ознайомитись із вмістом упаковки чи складом товару та прийняти правильне для себе рішення. І вся необхідна інформація надається виробником.


Приклади шрінкфляції?


Купуючи продукти в магазині, ми не так часто звертаємо увагу на їх вагу чи обʼєм. Ми запамʼятали цю вагу один раз, і тепер коли беремо товар з полиці розуміємо, що ми беремо 2 літри соку чи 100 грамів шоколаду. Проте, насправді, вага добре знайомих нам товарів може відрізнятись від тієї, яку ми запамʼятали колись.


Давайте подивимось на кілька прикладів із супермаркету:


Сметана

Формат стаканчику один і той самий, проте вага продукту різна: 325 грамів та 345 грамів.


Соки та нектари

Продаються в пакуванні по 1 літру чи 950 мілілітрів.


Шоколад

Плитки шоколаду продаються в упаковках по 100 грамів, 90 грамів, 85 грамів та 80 грамів.


Рис, гречка та інші крупи

Крупи продаються в упаковках по 1 кілограму, 900 грамів та 800 грамів.



Звернувши увагу на різні товари в магазині, ви помітите ще більше подібних прикладів. Знаючи, що покупці в першу чергу чутливі до ціни, виробники намагаються зменшити обʼєми товару і залишити привабливу ціну.


Як обирати товари більш ощадливо?


Якщо ви ведете особистий бюджет, вам може бути важливо отримувати більше за свої гроші. Саме тому, необхідно звертати увагу на пакування товару, його вагу та обʼєм, а також порівнювати ціни з подібними товарами інших виробників. Однакові товари від різних виробників можна зводити до спільного знаменника - ціни за кілограм чи літр. Таким чином, ви будете знати який товар ви купите дешевше.


Для зручності розрахунків, ви можете скористатись нашим Калькулятором ціни за кілограм чи літр. Всього в пару кліків ви зможете визначити ціну товарів від різних виробників за один кілограм.


Ми у Telegram. Підписуйтесь на наш канал CoinToCoin

Цікаві калькулятори

budget_edited_edited.png

Калькулятор 50/30/20

bottom of page